Pages

Saturday, September 17, 2011

Muka Buku...

Tengah aku melayan cerita Korea yang agak mengarut kat Tibi ni.Aku cucuhkan sebatang rokok aku.Bingkas bangun masuk ke dalam bilik aku angkat BB aku yang ada kat kepala katil.On kan laptop aku.Rokok di petik untuk membuang habuknya...Ok,sudah Log in,layanlah Muka Buku baca status friends yang hanya 30% je kawan yang aku kenal.Tanda Thumb up sudah muncul tanda aku sudah 'Like' status dorang.

Masa pikiran sudah di awang-awangan,aku teringat kat kawan sekerja aku,atau bahasa baik budi pekertinya ialah ofismate,.Tak ada apa pun yang best kat dia ni.Aku bawak citer ni pun bukan sebab apa.bukan mengumpat atau mengata.Apa yang aku nak,aku nak letak citer dia dalam Belog aku yang di miliki oleh aku sendiri.Bukan Mark Zuckerberg.

SATU
"eh,kau jangan mengata dia ya,aku report kat dia"..katanya

"apahal kau tak nak report kat polis jer??"...aku balas dengan agak pedas.

Dia terdiam.sambil angguk-angguk dan jeling tak berapa nak tajam kat aku.....

DUA
"Kau ni,berapa kali aku cakap,jangan kacau dia" dia tiba-tiba sound aku

"Lah,yang kau ni kenapa?aku kacau dia,bukan kacau kau pun"..aku duduk atas kerusi dengan ganas...

"Sebab kami berdua ni BFF tahu tak.Kau kacau dia,aku tak suka tahu.."dia menggangkat dagu tinggi..

Aku terus bangun,tolak kerusi masuk bawah meja,sambil berkata"Pengaruh Muka Buku"....

Fuuhhhhhhhhh......Punkjunkman.....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...