Pages

Wednesday, September 21, 2011

Ada buku tak da skill

Menghela nafas yang panjang selepas pulang dari kerja.Aku teringat kat kawan lama aku ni.


On kan Lappy....Tap,tap,tap...kata laluan sudah di masukkan..1st bukak Google,tuju ke 'Belok' aku sendiri..


Masih tengiang lagi kat medula oblongata aku pasal member aku.sekadar kawan ler.


'Ala,buat benda tu senang la,bukan susah pun.Aku dah beli dah buku panduan.kita buatlah ikut buku tu.Konfim berkesan dan sukses!'.Ujarnya macam PM masa ucapan Maulidur Rasul peringkat kebangsaan.


'Cakap pakai ekkk,(bukak mulut sambil menjelirkan lidah)senanglah der.sekarang aku nak kau bawak buku tu,kita pergi buat sama-sama,amacam?..Kata-ku sambil menggangkat kening tinggi-tinggi..


Suasana berubah menjadi senyap sunyi seketika ibarat BB di silent.Bunyi kucing mengiauw 50 meter jelas kedengaran.


Aku pandang muka dia sambil menghirup air nes 'o' panas. 'Eh,amacam?tak bran ker mat?tutup mulut.Hanya ingin memecahkan rekod bunyi kucing tersebut.


Tak baper saat tu dia bersuara,.'boleh,tapi tu lah,aku lupa lah mana aku letak buku tu,nanti aku balik aku cari'.Katanya sambil mengalihkan pandangan dari terus pandang kat aku.Mungkin dia terasa aura super saiya aku.Istilah lain,*kantoi*..


Aku tersenyum.Dalam hati berkata.'Jangan cakap je pandai,buat tengok'..


Buat pakai tangan dan akal baru jadi,Buku sebagai rujukan.Sedarlah teman.PUNKJUNKMAN.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...