Pages

Tuesday, April 19, 2011

Kereta ku bukan kereta F1



Tentang kereta yang satu ni,tak kira la duk belakang kereta wira tetap gak di panggil keta F1.ini la antara sebab kenapa kereta ni tak di gunakan oleh rakyat jelata baik yg kaya mau pun yg 'kayap'...kalau kayap tu memang tak mampu ler der...Terutamanya di negara kita nie..MALAYSIA tercinta...

1)tengoklah 'lowerd'nya keta nie,cuba korang bayangkan kereta nie korang gunakan kat bandaraya espicily kat bandor kita la,KL,mahu hancur bersepai bumper depan keta tu...nak tahu sebabnya try bawak moto gunakan spotrim murah,dalam masa sebulan dua dah bole jumpa ada kesan bengkok kat rim tue..itu pasal jalan teruk kat bando2 kita..maaf,bukan kutuk,tapi realiti,..

2)tak bole la nak bawak kapel naik keta nie.atau istilah lain anda membujang la sampai ke tua.kalau yang ada  kekasih hati tu dah lama mintak clash ..kan dah rugi nikmat kat dunia yg indah nie bila tak berCouple..uisshh

3)aku pernah dengar nasihat nie,'kelajuan membunuh'..highway kita nie had kelajuan hanya 110km/j itu masa aku belajar ambik lesen ngan JPJ dulu,rasanya memang tak berubah..tapi keta nie,gear 1 jer meternya dah bole cecah 80,apa lagi kalau tekan gear sampai abis..lu pikir la sendiri ya..ramaila penguin duk tepi higway buat keje speed trap...makin banyak la pulak jawatan kosong untuk tonto...

4)negara kita nie antara negara yang tergolong rakyat obesiti,tak caya cuba google..memang tak laku la keta ni bila jual kat sini..yang mampu tu memang bole beli,tapi yg mampu tu la kebanyakkan lihat pada kemajuan perutnya.mana nak muat masuk dalam keta nie..hehe..

banyak lagi sebenarnya,tapi tu la setelah kajian yg aku perolehi,dan di sebabkan mata aku ni jadi pelik,aku bukak besar tak mau gak,mata aku berat la pulak,ada setan bergayut la...
nanti aku ccita lagi kat u olls k..

sayonara,punkjunkman....


2 comments:

  1. wooowwwwi....mmg ler jalan kat malaysia ni sgtlah teruk...bila turap,x sampai sebulan lubang dh muncul balik....jd xpayahla der mimpi nak pakai kereta F1 tu,kalau setakat nak buat pameran kat depan umah bolela....huhu~

    ReplyDelete
  2. komen selepas sebulan...

    dh dapat x keta f1 nih?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...