Pages

Wednesday, June 13, 2012

Sehari Yang Rugi



Kita manusia yang kadang kala leka dengan kehidupan duniawi.Kehidupan orang biasa yang tiada berfikir untuk mencari bekalan pada hari kita di hisabkan.Mungkinkah itu anda?Lihat dibawah.

1) PAGI
    Kebanyakkan manusia yang ISLAM atas faktor keturunan bangun melampaui waktu subuh.Jika bangun pun,hanya menarik selimut akibat sejuk embun pagi.Sebenarnya tergoda oleh hasutan syaitan.

                               

2) TENGAHHARI
   Makan sudah kenyang,Zuhur buat tak perasan.'Eh,dah masuk Asar ke? Lupa lak nak Zuhur tadi.'

3)PETANG
  Melihat jam berdetik untuk menunggu waktu pulang ke rumah setelah seharian bekerja.ASAR punya waktu biasanya akan kita sedari,tapi memberi alasan bila kawan mengajak.'Aku Asar kat rumah,korang pergi dulu,ok.Harini jer,esok aku follow Asar dengan korang'.Dalam perjalanan ke rumah,nampak pasar malam.Singgah.

4)SENJA
   Sudah singgah dipasar,jam sudah menunjukkan detik 650pm.Sibuk dengan memilih juadah,baju,selipar crocs tiruan tak sedar yang diri sudah melanggar waktu Maghrib.Dalam hati berkata,'sempat ni nak maghrib'.Tapi masih memandang lorong pasar malam yang belum dilalui lagi.Lepas........

5)MALAM
  Waktu biasa bagi manusia biasa untuk menyantap makan malam.Manusia biasa bukan manusia yang sibuk berdiet atau ahli sukan.Memandikan diri perkara biasa.Siap-siap untuk makan malam.Sesudah makan.Mengadap Facebook sebentar mata mulai layu akibat kekenyangan makan malam.


Ini adalah hakikat.Tiada tuju kepada sesiapa.Semoga dengan post ini dapat memperbaiki diri sendiri.

            PUNKJUNKMAN...........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...