Pages

Friday, June 15, 2012

Hampir Koma


 Menarik puntung cigar dengan kemas dan lepaskan kepulan asap di udara bebas.Itu kawasan rumah sendiri tiada masalah atau menyesakkan dada orang lain.Teringat sebuah kisah lama.Aku coretkan didalam blog aku sendiri.Ini bukan fakta,tapi ini kisah.Ada yang tersalah tarikh dan waktunya sila abaikan dan lepas tangan.

  Usia muda macam aku waktu tu biasalah melayan game tape,ditepi pulak memasang walkman.Lagu tak diherankan janji terasa macam abang-abang.Agak cemerlang masa tu melayan game Contra.Bila permainan sudah di final stage,ala jumpa boslah.Strategi dirancang dengan penuh bergaya."Confirm bos ni sekejap je aku kejekan". Bercakap seorang diri.

   'Tung,tung,tung' bunyi lesung didapur,maknanya mak aku dah start masaklah tu.Oklah gak,habis game boleh mencekik.Dapat gak aku merasa sambal 'ketok'.

  Earphone dipasang hanya sebelah telinga sahaja sambil melayan game penuh bersahaja.Dari dapur bunyi lesung batu mulai hilang.Aku cabut earphone yang sebelah lagi untuk 'konfem' kan.Terdengar lak jeritan mak aku dari dapur,"Nakkkk,oooo,nakkk,tolong ambilkan mak surat kat dalam laci bilik kamu tu"."Kaler biru  cair tu".Sambungnya lagi.

  Disebabkan sudah final stage.Aku buka laci terus rentap surat yang mak aku maksudkan.Terus tutup laci dengan sangat kuat.

               'Zaaaappppppppppppppp' Terasa dunia sunyi sepi seketika.

*   *   *   *   *   *

 Dengar suara mak aku bertanya "kenapa ni Nak berguling-guling ni.Lapar sangat ke?Mak dah siap masak tu,kita makanlah jap lagi."

 Aku jawab dalam menggeletar "takdalah mak,kita punya tersepit".....uhhh..uhhh...

      PUNKJUNKMAN...............



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...