Pages

Friday, May 20, 2011

Ubat batuk Syrup punya hal...

Sambil menghembuskan asap Cigar dari mulutku,Sebentar tadi baru aku mencuci dan mengemaskan bulu2 di muka ku.Setelah air pencuci muka cap Nivea for men aku bersihkan menggunakan air mutlak,aku lapkan dengan tuala yang tiada jenama tu.aku tengok wajahku yang separuh hensem tu kat cermin yg tersemat di dinding toilet aku.tengok dahi.arghhh,terlintas kisah silam tentang parut smart di dahi aku nie...
    Di sebabkan umur aku masa tu tengah fenomena Power Rangers,dalam pala hotak nie asik power ranger 'kaler' merah jer.aku shortkan la.
Aku dah bengang ngan tayar beskal aku,asik2 bocor,asik2 bocor.tang,tang.aku tendang.Frust tak boleh nak memanjangkan perjalananku tuk bermain gasing pangkah silang dengan member aku.Lepak kat depan rumah je la aku arini,.Ku sambar kayu yang sudah siap di modifikasi menyerupai pedang.Pokok ubi gajah depan umah aku menjadi mangsa kepada kuasa power rangers 'kaler' merah-ku..Arghhh,....bosannya..Dah abis aku hayun-hayun 'pedang' aku tadi sampai terkeluar-keluar getah pokok tue.Baling ke tepi kayu tadi tu,panjat pokok tu lak,cari port nak lepaskan lelah penat lepas beraksi sebagai hero tadi.Nyaman.Lega.Syok.Tapi..haus...
  Aku ushar ke bawah pokok,paaapppp,adik aku membentang kotak dengan sebelah tangan memegang bantal keramat dia.Kalau bau menusuk idung busuknya.Dia baring sambil terbatuk-batuk,demam budak-budak biasa lah.Akak ku keluar dari rumah sambil bawak sebotol ubat batuk syrup dari klinik nak di larutkan kat tekak adik aku.Aku yang kat atas pokok ni dari tadi haus,tengok akak aku tuang kat sudu,fuhhh,aku tak boleh tahan....
  Aku jerit dari atas pokok yang mengatakan aku nak jugak.Aku tahu menatang tu memang ubat,tapi sebab tekak aku ni dah haus,aku bergayut tapi tak testing pun sebab aku nak cepat turun dari atas pokok tue.Praaaappppp,terus ilang sebentar memori aku.Nasib baek tak guna external hard disc,kalau tak memang aku tak ingatlah sampai sekarang kenapa dahi aku berparut smart nie...


Moral of de Story:-
          Sayang menyayangilah kita antara sesama makhluk 
                         TUHAN yang Maha Esa.......

1 comment:

  1. tau la haus incik HillmeIssac tP takkan sampai ubat batuk pun nak santap gak...adoyaiii...x pasal2 dh berparut dahi tu...lagi 1,hensem kah awak?heheheehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...