Pages

Monday, May 23, 2011

BARANG YANG LEPAS JANGAN DIKENANG........

seorang manusia akan mengalami dan meneruskan Hidupnya dengan peningkatan umur.Tapi itu bagi mereka yang panjang umur la.macam korang yang tengah baca blog aku ni la..Zaman kematangan seorang budak adalah apabila memasuki zaman Rock iaitu alam sekolah menengah.(secondary school)...
             HAHAHA,masa tu la dimana bagi lelaki yang tak sunat(khatan) akan dikutuk dan di ejek sampai ke penghujung cuti sekolah hujung tahun.Zaman mencari geng,cari lawan.cari cinta monyet.cari teman gi surau masa semayang maghrib.
   TAPI,ada seorang budak nie,dia langsung tak kisah pasal nak cari geng.Tapi tu lah,dia tetap ada kawan.Ada poblem,halo-halo jer,kawan datang bagai bomba.Walaupun lambat macam bomba,tapi tu lah tetap gak datang.Mamat nie steady.Datang sekolah dengan baju tanpa nila.Seluar ala zaman rock 'n roll.Kasut biasa la,North star dengan kapur bercapuk.
      TIME budak-budak seusianya 'berperang' antara kaum,dia rileks,tengok,ushar tak mau campur.Dalam ati berkata,'lantok lerrr,buat sakit badan jer'penat lagi satu hal....dengan muka selamba,pergi kantin oder air milo ais.
  





Sekarang alam tu sudah habis,sematkan kat dalam otak sejarah tu.Budak tu sekarang bekerja di sebuah syarikat yang suam-suam kuku,yang tak tahu dapat memberi jaminan untuk jangka masa panjang atau tak.Yang jadi budak nie tak berapa nak syok,budak-budak yang dulunya tu kaki gaduh,dengan balik rumah muka bengkak.tapi sekarang sudah jadi pegawai kerajaan.Ada yang jadi anak negara.Orang kampung panggil,Soldier.

            Nak tahu saper budak yang aku maksudkan???


                                        THAT'S ME

1 comment:

  1. masing2 berbeza jalan hidup...terima seadanya,yg penting kita sbg manusia berusaha untuk mendapatkan yg terbaik...chaiyok2!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...